خدمات الکترونیک

فیلتر

از
تا
جستجو
گروه
مرتب شود با
به صورت
تعداد موارد یافت شده : 17 تعداد موارد یافت شده ی امروز: 0
لیست خدمات
صدور گواهی مفاصا حساب مالیات نقل وانتقال املاک
شرح خدمت:
از طریق این خدمت ، مالیات نقل و انتقال املاک محاسبه شده و بلافاصله پس از پرداخت مالیات توسط مودی ، بدون نیاز به مراجعه به واحد مالیاتی در کمترین زمان گواهی مفاصا حساب مالیاتی ارائه شده و مودی می تواند ادامه مراحل نقل و انتقال را در دفاتر اسناد رسمی پیگیری نماید.
نوع خدمت: یکپارچه سازی
نحوه ارائه خدمت:
صدور گواهی تبصره یک ماده 186 ق.م.م
شرح خدمت:
طبق قانون شعب بانک موظف هستند ، وضعیت بدهی متقاضیان وام را براساس مفاد مندرج در تبصره یک ماده 186 ق.م.م از واحد مالیاتی مربوطه استعلام کنند. این سامانه در راستای سهولت در انجام این فرآیند تولید شده است. با ثبت الکترونیکی درخواست توسط شعب بانک، درخواست به کارتابل واحد مالیاتی مربوطه رفته و پس از بررسی توسط کارشناس مربوطه ، پاسخ بصورت الکترونیکی برای بانک درخواست کننده ارسال می شود. استعلامات برای وقتی که میخواهند از وزرات صمت کارت بازرگانی بگیرند یا از اصناف جواز کسب بگیرند و موارد مشابه نیز صورت میپذیرد.
نوع خدمت: تراکنشی
نحوه ارائه خدمت:
سامانه رسیدگی به شکایات مودیان مالیاتی
شرح خدمت:
سامانه الکترونیکی پاسخگویی به شکایات و ارتباط مردمی سازمان امور مالیاتی کشور که در اجرای ماده 25 قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد فعال گردیده، فرآیندی است که به موجب آن مودیان می توانند شکایات خود را ثبت نموده و دادستانی انتظامی مالیاتی و سایر دفاتر ذیربط مسئولیت رسیدگی به این شکایات را به عهده دارند.
نوع خدمت: یکپارچه سازی
نحوه ارائه خدمت:
سامانه رسیدگی به اعتراضات مودیان مالیاتی
شرح خدمت:
کلیه مودیان حقیقی و حقوقی که اطلاعات پرونده آنها در سامانه یکپارچه مالیاتی موجود باشد و نسبت به یکی از اوراق مالیاتی موجود اعتراض داشته باشند، می توانند از طریق این خدمت و سامانه ثبت الکترونیکی اعتراضات و شکایات به نشانی obj.tax.gov.irاقدام به ثبت اعتراض خود نمایند.
نوع خدمت: اطلاع رسانی
نحوه ارائه خدمت:
سامانه دریافت و پردازش اظهارنامه مالیات بردرآمد اشخاص حقیقی و صدور گواهی مربوطه
شرح خدمت:
مودی ابتدا می بایست در سامانه ثبت نام الکترونیکی ثبت نام نماید. پس از تایید نهایی اطلاعات، نرم افزار اظهارنامه الکترونیکی را از پورتال سازمان امور مالیاتی کشور دانلود می نماید. پس از ورود اطلاعات درخواستی در نرم افزار، اطلاعات هویتی ، واحدکسبی، مجوزهای فعالیت، دفاتر قانونی،حسابهای بانکی و... مودی در اظهارنامه بارگزاری می گردد. پس از تکمیل اقلام جداول اطلاعاتی و مالی اظهارنامه، مودی اقدام به ارسال اطلاعات اظهارنامه نموده و کد رهگیری دریافت می نماید. در صورتیکه مودی مشمول مالیات باشد، برای مودی قبض الکترونیکی صادر می گردد.
نوع خدمت: تراکنشی
نحوه ارائه خدمت:
سامانه دریافت و پردازش اظهارنامه مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی و صدور گواهی مربوطه
شرح خدمت:
سامانه تحت وب دریافت الکترونیکی اظهارنامه اشخاص حقوقی به منظور دریافت و ثبت اظهارنامه اشخاص حقوقی در موعد قانونی مقرر طراحی و عملیاتی شده است. اشخاص حقوقی بر اساس قانون، موظفند تا 4 ماه پس از پایان سال مالی خود اظهارنامه عملکرد خود شامل ترازنامه و صورت سود و زیان خود را به سازمان امور مالیاتی کشور تسلیم نمایند که این امر از طریق سامانه تحت وب دریافت اظهارنامه پوشش داده می‌شود.
نوع خدمت: تراکنشی
نحوه ارائه خدمت:
سامانه دریافت و پردازش اظهارنامه مالیات بر درآمد اجاره املاک و صدور گواهی مربوطه
شرح خدمت:
مودی ابتدا می بایست در سامانه ثبت نام موقت ثبت نام نماید. پس از تایید اطلاعات، نرم افزار اظهارنامه الکترونیکی را از پورتال سازمان امور مالیاتی کشور دانلود می نماید. پس از ورود اطلاعات درخواستی در نرم افزار، اطلاعات هویتی مودی در اظهارنامه بارگزاری می گردد. پس از تکمیل اقلام جداول اطلاعاتی و مالی اظهارنامه، مودی اقدام به ارسال اطلاعات اظهارنامه نموده و کد رهگیری دریافت می نماید.
نوع خدمت: تراکنشی
نحوه ارائه خدمت:
سامانه دریافت و پردازش اطلاعات موضوع ماده 169 مکرر ق.م.م
شرح خدمت:
اطلاعات ارسالی از سوی دستگاه های مسوول ماده 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم دریافت و پس از پالایش و پردازش از طریق سامانه های عملیاتی سازمان در اختیار کاربران ادارات کل قرار میگیرد
نوع خدمت: تراکنشی
نحوه ارائه خدمت:
سامانه دریافت و پردازش اطلاعات صورت معاملات فصلی موضوع ماده 169 ق.م.م
شرح خدمت:
این خدمت جهت دریافت اطلاعات صورت معاملات فصلی موضوع ماده 169 مالیاتهای مستقیم می باشد که کلیه مودیان حقوقی (برای کلیه سال ها) ، مودیان حقیقی بند الف و ب (برای سالهای پیش از 1396)، اشخاص حقیقی گروه اول موضوع آیین نامه ماده 95 قانون مالیات های مستقیم، اشخاص حقیقی مشمول اجرای مالیات بر ارزش افزوده، مشاغل خاص مورد اشاره در فصل دوم آیین نامه اجرایی ماده 95 جدید قانون مالیات های مستقیم (برای سال 1396 و پس از آن ) ، موظف به ارسال معاملات خود در دوره های زمانی سه ماهه (فصلی ) می باشند.
نوع خدمت: تراکنشی
نحوه ارائه خدمت:
سامانه دریافت مالیات بر در آمد حقوق
شرح خدمت:
مودیان هر ماهه فهرست جزئیات پرداخت حقوق به حقوق بگیران خود را در این سامانه ارسال کرده و در صورتی که مشمول پرداخت مالیات باشند قبض مالیاتی را دریافت می نمایند. همچنین این سامانه محاسبات مالیات مودیان را بر اساس بخشنامه ها و دستورالعمل های سازمان امور مالیاتی و قانون بودجه انجام داده و در دسترس مودیان قرار می دهد.
نوع خدمت: تراکنشی
نحوه ارائه خدمت:
سامانه ثبت نام الکترونیکی و ارائه شماره اقتصادی
شرح خدمت:
مودیان جهت بهره مندی از بسیاری از خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور و همچنین دریافت شماره اقتصادی جدید باید در این سامانه اطلاعات خود را تکمیل نمایند. دریافت این خدمات پس از گذراندن مراحل پیش ثبت نام، تایید اطلاعات اولیه، ثبت نام، تایید اطلاعات ثبت نام، تطبیق اطلاعات پرونده با اطلاعات الکترونیکی امکان پذیر می باشد.
نوع خدمت: تراکنشی
نحوه ارائه خدمت:
سامانه ارائه خلاصه پرونده مالیاتی مودیان
شرح خدمت:
نسخه تکامل یافته ارائه خلاصه پرونده پس از گسترش سرویس های قابل ارائه به نام درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور از 28 اسفند ماه 1399 توسط وزیر امور اقتصاد و دارایی رونمایی گردید، هدف این سامانه یکپارچه سازی ارائه خدمات الکترونیک در حوزه مالیات، سرعت بخشیدن پاسخگویی به مراجعان، کمک به پیاده سازی دولت الکترونیک، دسترسی سریع و آسان به اطلاعات، افزایش سرعت و دقت در رسیدگی به درخواستهای ذینفعان و جلب رضایت ارباب رجوع و بهبود کارایی و بهره‌وری سازمان بوده است.
نوع خدمت: اطلاع رسانی
نحوه ارائه خدمت:
دریافت و پردازش اظهارنامه مالیات بر ارث و صدور گواهی نامه مربوطه
شرح خدمت:
مالیات بر ارث نوعی از مالیات مستقیم محسوب می‌شود که بر دارایی به جا مانده از افراد وضع می‌شود. بعد از فوت افراد، ماترک یا اموال منقول و غیرمنقول باقیمانده از آنها بین وراث تقسیم می‌شود. این وارثان بنا به سهم خود از ارث و همچنین میزان خویشاوندی که با فرد متوفی دارند، باید مالیات بر ارث را پرداخت کنند.
نوع خدمت: یکپارچه سازی
نحوه ارائه خدمت:
دریافت و پردازش اظهار نامه مالیات بر ارزش افزوده و صدور گواهی مربوطه
شرح خدمت:
بنا بر ماده 21 قانون مالیات برارزش افزوده مودیان مالیاتی مکلفند اظهارنامه مالیاتی هر دوره مالیاتی را طبق نمونه و دستورالعملی که توسط سازمان امور مالیاتی کشور تعیین و اعلام شده است، تکمیل و تسلیم نمایند. بدین منظور در سامانه مالیات برارزش افزوده، امکان تسلیم اظهارنامه الکترونیکی ایجاد شده است که این امر موجب حذف مراجعات مودیان به ادارات امور مالیاتی کشور می‌گردد. به منظور جلوگیری از تخلفات و ایجاد شفافیت در تراکنش‌های مالیاتی مودیان، سامانه مالیات برارزش افزوده امکان صدور قبوض الکترونیکی را برای مودیان فراهم کرده است که شناسه‌های مذبور حاوی شناسه قبض و شناسه پرداخت می‌باشند که از طریق کلیه درگاه‌های بانک ملی قابل پرداخت می‌باشند که این امر موجب کاهش مراجعات ارباب رجوع به ادارات می‌شود.
نوع خدمت: تراکنشی
نحوه ارائه خدمت:
دریافت مالیات بر درآمد مشاغل خودرو و صدور گواهی مربوطه
شرح خدمت:
براساس این فرآیند کلیه خودروهای باری، عمومی، راهسازی و تاکسی ها موظفند در پایان هر سال مبلغ درآمد خود را در قالب اظهارنامه مالیاتی به سازمان امور مالیاتی کشور ارائه دهند. در فرایند تهیه شده، تسلیم اظهارنامه و صدور مفاصا حساب مالیاتی از طریق دفاتر ارائه دهنده خدمت انجام خواهد شد. این فرایند به گونه ای یکپارچه انجام می گیرد و کلیه فعالیتها به شکل مستقیم در سازمان منعکس شده و مودیان در هر مرحله می توانند ادامه فرآیند را از طریق سامانه پیگیری نمایند.
نوع خدمت: تراکنشی
نحوه ارائه خدمت:
استرداد وجوه خروج از کشور
شرح خدمت:
متقاضی استرداد وجه خروج از کشور،در صورت عدم استفاده از قبض ، با درج کد پیگیری پرداخت،کدملی و شماره شبای حساب خود در سامانه استرداد وجوه خروج از کشور درخواست خود را ثبت می نماید و در صورت صحت اطلاعات و تایید عدم مصرف قبض ، وجه پرداختی به حساب اعلامی واریز می گردد.
نوع خدمت: یکپارچه سازی
نحوه ارائه خدمت:
استرداد مالیات و عوارض بر ارزش افزوده
شرح خدمت:
مودی با مراجعه به سامانه اینترنتی مالیات بر ارزش افزوده، اقدام به ثبت درخواست استرداد مالیات و عوارض ارزش افزوده می نماید. در مرحله ثبت درخواست، وضعیت برگ قطعی و اظهارنامه مودی بنا به نوع درخواست (برای نوع اضافه پرداختی) کنترل شده و درصورت مطابقت با شرایط قانونی، درخواست ثبت می گردد و در کارتابل ممیز مشاهده شده و پس از تعیین مبلغ قابل استرداد توسط ممیز، چک استرداد شده در سامانه ثبت می گردد و امکان پیگیری از طریق سامانه برای مودی و امکان تهیه گزارشات مدیریتی برای ادارات کل وجود دارد.
نوع خدمت: تراکنشی
نحوه ارائه خدمت:
<<   <  1  >   >>  
Powered by DorsaPortal