خدمات الکترونیک
صدور كارت هوشمند ملي
شرح خدمت:
سازمان ثبت احوال كشور به عنوان مرجع امور هويتي كشور در نظر دارد تا طي يك طرح برنامه‌ريزي شده، كارت هوشمند ملي را جايگزين كارت هاي شناسايي فعلي كند. علاوه بر كاربردهاي قبلي كارت ملي، كارت‌هاي جديد بعنوان كليد ورود به دولت الكترونيك و حركت به سمت جامعه اطلاعاتي، اين فرصت را فراهم مي كنند تا افراد به شيوه اي امن وارد فضاي ديجيتالي شوند.
نوع خدمت:
تعاملي
نحوه ارائه خدمت:
مدارک مورد نیاز:
مراجعه حضوري متقاضي به اداره يا دفتر پيشخوان تعيين شده توسط متقاضي در تاريخ مقرر با دردست داشتن مدارك زير:
  1.  اصل شناسنامه و اصل كارت ملي فعلي
  2.  كدپستي و آدرس جديد محل سكونت
  3. فايل عكس با فرمت خاص كارت هوشمندملي (بدون روتوش - عينك – كلاه – تمام رخ بطوريكه دوتا گوش كاملاَ محرز باشد) . ترجيحا از عكاسي هاي مجاز كه درخصوص نحوه اخذ عكس كارت هوشمند ملي توجيه شده اند.گفتني است در دفاترپستي باجه عكاسي مستقراست كه عكس بصورت live از متقاضي اخذ مي گردد.
  4. رسيذ پرداخت اينترنتي

متقاضي گرامي، لطفاً به نكات زير توجه فرماييد:

  • اگر قبلاً كارت هوشمند ملي دريافت نموده ايد و به دليل مفقود شدن و يا تغيير اطلاعات هويتي ، درخواست صدور مجدد كارت خود را داريد ، مي بايست به نزديكترين اداره ثبت احوال محل سكونت خود مراجعه نماييد.
  • در فرم ثبت نام ، درج اقلام * دار اجباري است .
  • براي مشاهده نحوه پر كردن هر قسمت (فيلد)، نشانگرماوس را بر روي علامت  قرار دهيد .
  • اطلاعات دقيقاً مطابق شناسنامه / كارت شناسايي ملي تكميل گردد .
  • تعرفه قانوني ثبت نام صدور كارت هوشمند ملي مبلغ 200,000 ريال مي باشد اين مبلغ پس از انتخاب گزينه پرداخت اينترنتي و ورود اطلاعات كارت بانكي متصل به شبكه شتاب ، از حساب صاحب كارت كسر خواهد شد .
  • درصورتيكه نوبت گيري بلافاصله پس از تاييد اطلاعات انجام نگيرد ، شما مي توانيد در زمان دلخواه با مراجعه به بخش" نوبت گيري" در سامانه پورتال نسبت به ثبت نام و با وارد كردن شماره ملي و تاريخ تولد اقدام نماييد.
فرآیند انجام کار:
لینک مرتبط با خدمت:
Powered by DorsaPortal