خدمات الکترونیک

فیلتر

از
تا
جستجو
گروه
مرتب شود با
به صورت
تعداد موارد یافت شده : 9 تعداد موارد یافت شده ی امروز: 0
لیست خدمات
صدور کارت هوشمند ملی
شرح خدمت:
سازمان ثبت احوال کشور به عنوان مرجع امور هویتی کشور در نظر دارد تا طی یک طرح برنامه‌ریزی شده، کارت هوشمند ملی را جایگزین کارت های شناسایی فعلی کند. علاوه بر کاربردهای قبلی کارت ملی، کارت‌های جدید بعنوان کلید ورود به دولت الکترونیک و حرکت به سمت جامعه اطلاعاتی، این فرصت را فراهم می کنند تا افراد به شیوه ای امن وارد فضای دیجیتالی شوند.
نوع خدمت: تعاملی
نحوه ارائه خدمت:
صدور گواهی تجرد
شرح خدمت:
گواهی است مبنی بر اینکه صاحب شناسنامه سابقه ازدواج نداشته و یا ازدواج واقع شده منجر به جدایی بر اثر طلاق، فسخ نکاح، بذل یا انقضاء مدت در ازدواج منقطع و فوت همسر شده باشد.درخواست کننده گواهی تجرد صرفاً صاحب شناسنامه می باشد.
نوع خدمت: تعاملی
نحوه ارائه خدمت:
شناسنامه و کارت ملی پیدا شده
شرح خدمت:
در این سامانه شما می توانید مدارک (کارت شناسایی ملی/کارت هوشمند ملی/ شناسنامه) مفقود شده خود را با وارد کردن مشخصات ذیل جستجو کنید. شایان ذکر است این جستجو تنها از میان مدارکی است که در اختیار سازمان ثبت احوال قرار گرفته است.
نوع خدمت: تعاملی
نحوه ارائه خدمت:
درخواست گواهی فوت
شرح خدمت:
برابر ماده 22 قانون ثبت احوال کشور : وفات هر کس اعم از ایرانی یا خارجی باید به یکی از ادارات ثبت احوال سراسر کشور اعلام شود و نیز وفات ایرانیان در خارج از کشور به ماموران کنسولی محل اقامت یا به یکی از ادارات سازمان ثبت احوال کشور اعلام میشود هر یک از اشخاص زیر می توانند به اعلام وفات واخذ گواهی فوت اقدام نمایند 1- نزدیکترین خویشاوند متوفی یا هر شخصی که در موقع وفات حاضر بوده است با ارائه مدرک شناسائی . 2- مأموران انتظامی متصدی یا صاحب مکانی که وفات در آن رخ داده است . 3- متصدیان گورستانها . 4- مقامات قضایی و نظامی . 5- گروههای امدادی .
نوع خدمت: تعاملی
نحوه ارائه خدمت:
درخواست رسیدگی از کمیسیون تشخیص سن
شرح خدمت:
قانون حفظ و اعتبار اسناد سجلی و جلوگیری از تزلزل آنها مصوب مجلس شورای اسلامی به شماره 576-ق مورخ 17/11/1367 به شرح زیر ارائه شده است: ماده واحده- از تاریخ تصویب این قانون تغییر تاریخ تولد اشخاص ممنوع است. تبصره – صاحب شناسنامه تنها یک بار در طول عمر و درصورتیکه اختلاف سن واقعی با سن مندرج در اسناد سجلی به تشخیص کمیسیونی مرکب از فرماندار یا بخشدار ، رئیس اداره ثبت احوال محل و پزشک منتخب مدیرعامل سازمان بهداری استان و رئیس شورای اسلامی شهر و یا بخش محل صدور شناسنامه وبا عضویت و ریاست قاضی دادگاه صالحه محل تشکیل می گردد بیش از5سال باشد می تواند سن خود را اصلاح نماید. قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و یک تبصره در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ دوم بهمن یکهزار و سیصد و شصت و هفت مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 12/11/1367 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
نوع خدمت: تعاملی
نحوه ارائه خدمت:
درخواست رسیدگی از هیئت حل اختلاف
شرح خدمت:
ماده 3 - در مقر هر اداره ثبت احوال هیئتی به نام هیئت حل اختلاف مرکب از رئیس اداره ثبت احوال و مسوول بایگانی یا معاونین و یا نمایندگان آنان و یکی از کارمندان مطلع اداره مزبور به انتخاب رئیس اداره ثبت احوال استان تشکیل می شود ،‌ وظایف هیئت حل اختلاف به قرار زیر است : 1. تصحیح هر نوع اشتباه در تحریر مندرجات دفتر ثبت کل وقایع و وفات بعد از امضاء سند و قبل از تسلیم شناسنامه و گواهی ولادت یا وفات و تکمیل سند از نظر مشخصاتی که نامعلوم بوده است مندرج در ماده /29 این قانون. 2. رفع اشتباهات ناشی از تحریر ضمن ثبت وقایع یا نقل مندرجات اسناد و اعلامیه ها و مدارک به دفاتر ثبت کل وقایع و سایر دفاتر. 3. ابطال اسناد و شناسنامه هائیکه بیگانگان مورد استفاده قرار داده اند و طبق ماده /44 اعلام می شود. 4. ابطال اسناد مکرر و یا موهوم و تصحیح اشتباه در ثبت جنس صاحب سند و تغییر نامهای ممنوع. 5. حذف کلمات زاید ، غیر ضروری و یا ناشی از اشتباه در اسناد سجلی اشخاص. ترتیب تقاضا و گردش کار دفاتر هیئتها و نحوه رسیدگی و ابلاغ تصمیمات در آیین نامه اجرائی این قانون تعیین خواهد شد. تبصره - تصحیح هر نوع اشتباه در تحریر مندرجات دفتر ثبت کل وقایع و وفات اگر قبل از امضاء باشد با توضیح مراتب در حاشیه سند به عمل می آید و امضاء کنندگان سند ذیل توضیح را امضاء خواهند نمود ( اصلاحی 18/10/1363). ماده 4- رسیدگی به شکایات اشخاص ذینفع از تصمیمات هیات حل اختلاف و همچنین رسیدگی به سایر دعاوی راجع به اسناد ثبت احوال با دادگاه شهرستان یا دادگاه بخش مستقل محل اقامت خواهان به عمل می آید و رای دادگاه فقط پژوهش پذیر است. مهلت شکایت از تصمیم هیئت حل اختلاف ده روز از تاریخ ابلاغ است. تبصره - هرگاه سند ثبت احوال در ایران تنظیم شده و ذینفع مقیم خارج از کشور باشد رسیدگی با دادگاه محل صدور سند و اگر محل تنظیم سند و اقامت خواهان هر دو در خارج از کشور با دادگاه شهرستان تهران خواهد بود.
نوع خدمت: تعاملی
نحوه ارائه خدمت:
درخواست تغییر نام خانوادگی
شرح خدمت:
برابر ماده 41 قانون ثبت احوال : - نام خانوادگی فرزند همان نام خانوادگی پدر می باشد . - دارنده حق تقدم نام خانوادگی کسی است که برای اولین بار در قلمرو هر اداره ثبت احوال مستقل نام خانوادگی خاصی بنام او ثبت و مختص او شناخته شده باشد . - حق تقدم نام خانوادگی پس از فوت دارندگان آن به ورثه قانونی او منتقل می شود ، دارنده حق تقدم نام خانوادگی یا وارث قانونی اومی‌توانند اجازه استفاده از نام خانوادگی خود را به اشخاص دیگر مشروط به آنکه محل صدور شناسنامه آنان یکی باشد بدهند . اشخاص می توانند در موارد ذیل درخواست تغییر نام خانوادگی نمایند 1- نام خانوادگی بیش از دو کلمه و یا بیش از یک کلمه و یک حرف یا عدد یا پسوند و یا بطور مطلق یا مضاف نام محل باشد . مانند : دو اصل تهرانی ، علی نژاد مطلق ، عدنان تکان تپه تهرانی ، آحسینی پور ، طباطبائی ط . 2- نام خانوادگی از واژه های مستهجن و ناپسند ترکیب شده باشد . مانند : گدا پور ، پدر سوخته ، لش . 3- نام خانوادگی از واژه های خارجی باشد . مانند : علی اف برای ایرانیان غیر مهاجر یا آراکلیان برای مسلمانان . 4- نام خانوادگی های مذموم که مغایر ارزشهای فرهنگ اسلامی باشد . 5- اسامی محل بطور مطلق و مضاف . : مانند کرجی ، افخمی تبریزی . تبصره1 : حذف نام محل از نام خانوادگی اشخاص بدون رعایت مقررات مربوط به دارنده حق تقدم نام خانوادگی انجام خواهد شد . مانند حسینی شیرازی به حسینی یا اکبری علی آبادی به اکبری . تبصره 2 : حذف نام ایلات و عشایر و حِرف و مشاغل از نام خانوادگی اشخاص بدون رعایت مقررات دارنده حق تقدم نیز انجام خواهد شد مانند : کوراوند به رسولی و محمدی نقاش به محمدی 6- واژه هائی که از القاب و اسامی مربوط به عناوین علمی اعم از درجات و مؤسسات علمی مانند دکتر ، دانشگاه و یا مناصب دولتی از لشکری و کشوری بصورت مطلق باشد مانند : سرهنگ ، شهردار . 7- استفاده از نام خانوادگی همسر برای زوجه تا زمانی که در قید زوجیت می باشد با ارائه اجازه نامه از شوهر بدون رعایت حق تقدم بلامانع است . در صورت وقوع طلاق با اعتراض زوج سند سجلی و شناسنامه زوجه به نام خانوادگی اولیه برگشت داده می شود . پس از فوت همسر تا زمانیکه زوجه شوهر دیگری اختیار نکرده باشد کماکان می‌تواند از نام خانوادگی همسر متوفایش استفاده نماید یا به نام خانوادگی اولیه خود برگردد. 8- در صورتیکه نام خانوادگی پدری تغییر یابد ، تغییر نام خانوادگی فرزندان کمتر از 18 سال با درخواست کتبی پدر و تغییر نام خانوادگی فرزندان کبیر وی بدون رعایت حق تقدم و با ارائه اجازه نامه از پدر ممکن خواهد بود . 9- هرگاه پدری نام خانوادگی خود را تغییر و فوت نماید هر یک از فرزندان متوفی می‌توانند برابر تبصره ماده 41 قانون ثبت احوال نام خانوادگی خود را به نام خانوادگی پدر تغییر دهند .
نوع خدمت: تعاملی
نحوه ارائه خدمت:
درخواست انتخاب نام
شرح خدمت:
هموطن گرامی در این سامانه شما می توانید از وضعیت تصویب یا عدم تصویب نام مورد نظر خود مطلع گردید. بنابراین با انتخاب کلید درخواست و با ورود به مرحله بعد درخواست خود را مطرح نمایید. چنانچه قبلاً درخواستی را مطرح نموده و در انتظار پاسخ می باشید می توانید از کلید پیگیری استفاده نمایید.
نوع خدمت: تعاملی
نحوه ارائه خدمت:
اعلام تغییر نشانی
شرح خدمت:
مطابق قانون چنانچه نشانی محل سکونت هر یک از هموطنان تغییر نماید می بایست آن را در اسرع وقت به اداره ثبت احوال اطلاع دهد. به منظور تسهیل در این امر و کاهش رفت و آمدها، سامانه اعلام تغییر نشانی از طریق اینترنت فراهم آمده است.
نوع خدمت: تراکنشی
نحوه ارائه خدمت:
<<   <  1  >   >>  
Powered by DorsaPortal